خاطرات کاغذی

بمب ساعتی

خاطرات کاغذی

ببینید | ملوان زبل

این کارتون در پی افسانه‌ای دروغین در مورد اسفناج ساخته شد.آغاز ماجرا به سال ۱۸۷۰ باز می‌گردد که بیولوژیست آلمانی به نام «وان ولف» تلاش کرد ارزش غذایی مواد را بررسی کند.
کد خبر: ۱۴۰۳۱۵۰
نویسنده مریم فلاح - گروه رسانه
تعداد بازدید : 79

او در حین بررسی اسفناج میزان آهن موجود در آن را به جای 2.7 میلی‌گرم در هر 100 گرم، 27 میلی‌گرم یادداشت کرد.اوایل دهه ۱۹۳۰ به دنبال اطلاع رسانی این اشتباه، کارتونی به نام «ملوان زبل» ساخته شد.

ماجرای ملوانی با پیپی همواره در گوشه لب که پس از خوردن اسفناج، قدرت خارق العاده ای پیدا می کند.

«ملوان زبل»، ابتدا یک شخصیت پویانمایی در داستان های مصور بود که سال 1929 توسط «الزی کرایسلر سگار» در کتابچه مصور «تیمبل تیَتر» به تصویر کشیده شد و از محبوبیت زیادی برخوردار شد.

در داستان‌های پویانمایی، «ملوان زبل» عاشق دختری به نام «آلیو»  است و با یک ملوان قوی‌هیکل و بدشکل به نام «بلوتو» رقابت دارد.

هر بار که این فرد، مزاحم آنها می‌شود «ملوان زبل» با خوردن کنسرو اسفناج، درحالی که مجهز به بازوانی پهلوانی می شود او را به ناکجا آباد پرتاب می‌کند.

حضور «ملوان زبل» در آثار انیمیشنی به سال 1933 میلادی باز می‌گردد. در این سال او در یکی از انیمیشن های تولید شده توسط شرکت آمریکایی «پارامونت پیکچرز» با عنوان «ملوان زبل»، (Popeye the Sailor) ظاهر شد.

پس از پخش قسمت اول از سری انیمیشن های کوتاه «ملوان زبل» 108 قسمت دیگر توسط «فلیشر استودیوز» تولید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها